2011-11-25 / - / Förhållande i olika delar!

Publicerat: 2011-11-25 kl. 21:48:44
Hej!

Efter att ha mjukat upp denna bloggen en aning för att få upp ett någorlunda intresse samt få lite kritik på vad som skulle kunna göras bättre eller om det fanns något ämne som skulle vara intressant att skriva om.

Jag hade nu tänkt dra upp ett ämne som majoriteten av alla personer någon gång varit inblandad i. Nämligen förhållande och förhållande i olika situationer. Det är ett ämne som jag personligen tycker är mycket intressant och skriver om nästan dagligen. Därför kommer jag nu dela med mig av mina egna tankar om ämnet.
Tänk på att det är min åsikt som jag skriver om, jag kräver inte att någon håller med i mitt resonemang och jag tar gärna en diskussion.
Angående förhållanden kan man diskutera mycket och kommer dela upp det i olika ämnen.

Förhållande volymen minskar desto äldre man blir,
Den fetstilta texten ovan beskriver vad den första delen skall handla om. Det är säkert en del som undrar vad jag menar, men läser ni vidare lär ni förstå.
När man är ung är man otroligt allergisk mot tjejer, tjej baciller är då det värsta som finns. Det är oftast i grundskolan då man börjar testa sig fram i det här med förhållanden. Man är i stort sett tillsammans med de flesta bara för att det på något vis är "häftigt" att ha en tjej samt att man självfallet mår bra av att vara med den personen.
Desto äldre man blir börja man minska på antalet förhållanden då man istället för att ha kvantitet börjar man istället få kvalitet.. Förhållanden blir längre och man börjar utveckla känslor som gör att man vill hålla kvar vid den personen.

Oftast när man är så pass ung håller inte förhållanden länge. Tanken finns alltid där att det ska göra det, men det är mer än dröm än vad det är realistiskt då det enligt mig inte är meningen att man ska hitta personen att dela sitt liv med i så pass tidig ålder. Är det så att man gör det har man en väldig tur!

När man går ut skolan blir det oftast jobbigt att hålla kvar vid det förhållandet man då eventuellt hade då det inte blir samma sak längre. Man träffas kanske inte varje dag och på så vis börjar förhållandet testas. Det är också sådana här test som gör att man verkligen märker ifall det är rätt person att vara med.
Det är svårt, men oavsett situation kommer man att testas på olika sätt!

Ni kommer att få läsa vidare i nästa del... ;)

Kommentarer
• The one and only!

Indeed my friend!

2011-11-25 kl. 22:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback