Du vill inte, men du måste ändå välja!

Publicerat: 2013-06-18 kl. 16:23:00

Äntligen har jag lite tid att sätta mig ned och skriva några rader. Har börjat ett nytt arbete som tar väldigt mycket tid av dygnet samt att jag är väldigt involverad i olika projekt som förekommer i fotbollsklubben jag representerar.
Det finns en sak jag tänkt väldigt länge på att jag skulle blogga om, men det har som sagt aldrig blivit av. Nu har jag gjort mitt val och det är också det jag kommer blogga om i denna text.

I livet ställer man sig varje dag inför flertalet olika val att välja mellan. Valen är det som styr ens liv och är också det som har gjort dig själv till den du är idag. Man kan egentligen säga att oavsett om du vill eller ej så måste du göra ett val för att komma vidare i ditt liv. Skulle man då inte välja något så väljer man ändå att välja den riktningen. Förstår ni?
Man kommer helt enkelt inte ifrån det.

Jag valde att flytta i tidig ålder trots att min största rädsla var att sova på någon annan plats än den plats som var ”hemma”. Det är det svåraste och tuffaste valet jag gjort, men samtidigt det valet som jag är mest glad över då det har hjälpt mig väldigt mycket i mitt liv.
Jag valde att åka 10h över till Danmark för att träffa en tjej i ett annat land som jag aldrig hade träffat för. Detta visade sig vara en fantastisk tjej som jag utan tvekan valde att släppa in i mitt liv.
Jag valde att tacka nej till att spela med en mycket bra fotbollsklubb som jag idag ångrar en aning. Jag har dessutom också valt att sluta umgås med vissa personer som jag idag saknar väldigt mycket.
Som ni märker ovan så har jag gjort val som jag anser själv är rätt och som är fel och alla dessa val som är rätt eller fel har skapat den mixen som idag kallas mitt liv.

För att inte skriva ihjäl mig själv eller er andra känner jag att jag vill börja komma fram till vad jag helt enkelt vill komma fram till.

Du kommer hela ditt liv att ställas inför val som både du vill och inte vill välja mellan, men du kommer alltid vara tvungen. Det vackra med det hela är att dessa val formar den personen som du själv är idag och den du kommer att vara i framtiden.
Det finns ingen förutom du själv som kan känna ifall valet du gjort är rätt eller fel. Livet handlar om att må bra och gör du ett val som andra hatar, men som gör att du själv mår bra så måste i alla fall jag anse att du har gjort rätt val.

Du bestämmer vad som är rätt eller fel, våga då ta mig fan att välja det rätta!
Jag gjorde det senast och det gjorde mig lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback