2011-12-15 / - / Man slutar aldrig lära!

Publicerat: 2011-12-15 kl. 19:00:16
Hej!

Äntligen har jag fått ordning på mitt internet igen och nu kommer det bli mer bloggande såklart. Det är kul att blogga speciellt när det är uppskattat från andra. I de föregående inläggen har jag gått igenom varför jag började blogga. Hade fått en del frågor om det och tänkte att nu jäklar skall ni alla få läsa.

I detta inlägg kommer jag att skriva om egentligen det ända som jag tror stenhårt på. Det är nämligen att varje val man gör här i livet har en betydelse. Detta har jag i flera år levt på och jag tycker det är helt och hållet sant. Varje dag, varje timme gör vi val här i livet som påverkar ens framtid. Det kan vara en så simpel sak som att du väljer att äta köttfärslimpa istället för hamburgare.. Som att gå på den där dejten som du var osäker på att gå på.. Att verkligen ta steget att kyssa den där tjejen..

Det finns otroligt många frågeställningar som man ställer sig här i livet tar man måste göra ett aktiv val. Det aktiva valet får självfallet någon form av konsekvens och självklart vill man då att det blir åt det positiva hållet. Tänk om du verkligen tar det steget att kyssa den tjejen och det får konsekvensen att hon verkligen skiner upp för hon ville verkligen det, men vågade inte ta steget. Herregud vad man blir nöjd!
Det kan självfallet vara tvärtom, men den känslan skall vi inte gå in på för det blir en sådan tråkig stämning. Av alla de valen man gör i livet finns det dem man uppskattar lite mer än vissa.

Det valet som jag hittills uppskattar mest i mitt liv var valet att ta steget att flytta hemifrån vid 16 års ålder för att studera på gymnasium. Det valet har format mig till att bli den personen jag är idag. Jag var innan jag flyttade upp en väldigt osäker pojke som aldrig ens sovit borta hos en kompis. Att då ta steget att flytta helt hemifrån gjorde mig fantastiskt gott mentalt och det har hjälpt mig ur många situationer samt att det hjälpt mig våga ta det där steget, som t.ex att kyssa den där tjejen som själv ev inte vågar ta steget.
Vet man vad man vill finns det inga svåra val, är man osäker blir det genast mycket svårare!

Man lär sig med tiden och man kommer aldrig att sluta lära sig, det är fakta!

You Learn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback