2011-12-04 / - / Är första tanken på sex?

Publicerat: 2011-12-04 kl. 22:10:25

Hej!

Ännu en gång ger jag mig på att blogga såhär på kvällskvisten. Jag måste sluta upp och resa så pass mycket som jag ändå gör, men har man flera "hem" så har man.
Skall egentligen inte klaga.
Igår skulle det vara lite frågestund och tackar för de två frågorna jag fått och svar på dem kommer tidigt under morgondagen.

Idag skall jag faktiskt ge mig på ett annat intressant ämne som jag satt och diskuterade med två kompisar. Det är ett ämne som jag väljer att kalla "Killars syn på sex innan och vid första gången man träffar en annan".
Ojj nu blev det säkert ganska komplicerat för vissa, men självklart kommer jag som vanligt utveckla och beskriva vad jag menar.
Jag kommer säkerligen få en del hugg från killarna där ute, men jag står fullt ut för den tanken jag kommer beskriva!

Tänk er första gången man som kille börjar prata med en tjej som man anser vara snygg och på det viset vill lära känna bättre. Man pratar med kompisarna och alla vill då kolla och kontrollera att det är som man säger. Då kommer det här snacket om att henne skall du väl ligga med? Henne måste du ju bara ligga med?
Tyvärr får jag erkänna att jag också har fallit in på de tankarna också, men jag anser inte det som något konstigt eller dumt. Det är så vi killar fungerar, men det är hur man "bygger upp" det sen som är helt och hållet avgörande.
Man börjar prata mer med tjejen och börjar också fatta lite tycke för denna tjej och man börjar tänka i helt andra banor.

Det sista jag skrev innan jag hoppade ned en rad känns det som att jag nästan kan säga att jag vet att det är så.. Du börjar fatt tycke för någon och då tänker du inte dem tankarna att du bara vill ligga med tjejen och om du bara får ligga med henne så är du nöjd.
I och med att jag måste relatera till någon gör jag det till mig själv. Om jag börjar fatta tycke för någon tjej vill jag spendera tid med den tjejen, jag tänker inte dem tankarna att jag bara vill ligga med henne. Hon får mig att må bra och jag vill veta vad hon har gjort om dagen och vilken maträtt hon gillar och vilken favoritfärg hon har. Jag vill ut och äta med henne, jag vill mysa till det med en bra film och jag vill ut och festa med henne.

Som ni märker kan jag hålla på hur länge som helst med saker vad jag vill göra istället för den där tanken som NI tjejer anser att VI killar alltid tänker på, nämligen sex!

Jag vill sammanfatta detta lite kort, men jag hoppas ni förstår även ovan vad jag menar.
Killar tänker på sex, det gör vi och bland kill kompisarna pratas det mycket sex då det är någon "löjlig" status symbol. Tanken där är att man är nöjd bara man får ligga med tjejen.
Börjar man fatta tycke för tjejen tänker man helt motsatt. Man vill prata/spendera tid med tjejen och då kommer den här tanken om sex långt bak i listan.

Det finns undantag i detta ämne precis som i alla andra därför gjorde jag det enkelt att som vanligt relatera till mig själv.

Hur tänker du första gången du skall träffa någon av det motsatta könet?


Kommentarer
• Hon igen

Det är kanske först när man får känslor för någon som känslan av att vilja ha allt tillsammans med den personen (inte bara sex) ,blir starkare än driften att "bara" vilja ligga med honom/henne? :)

2011-12-05 kl. 12:05:34
• Tommy

Just det jag ville komma fram till. Det är så himla tydligt, men det behöver inte vara just i det skedet vid att ev tillsammans. Man kan tycka om en person på olika sätt :)

2011-12-05 kl. 18:28:22
http://kanslostark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback