2011-12-01 / - / Vikten utav att kompromissa?!

Publicerat: 2011-12-01 kl. 20:17:13

Hej!

Gårdagens text handlade om otrohet igen då jag fick i en kommentar en väldigt intressant fråga enligt mig. Frågan var om man skulle berätta ifall man fick nys om någon var otrogen.
Ni som är intresserad att läsa min tanke kring den frågan ber jag att läsa mitt senaste inlägg.

I detta inlägg kommer jag att köra igång igen med att skriva och diskutera angående förhållanden. Det har nämligen blivit dags för mig att beskriva hur jag anser/upplever att ett förhållande skall vara. Självfallet är det samma med detta ämne som alla andra att alla har en egen åsikt om detta och alla förhållanden är olika, så kommer det alltid vara!
Jag kommer dela upp detta i flera inlägg då jag vet att jag kommer att skriva en del om detta.
Det jag kommer att börja med att skriva om är vikten utav att kunna kompromissa i ett förhållande.

Vad menar jag då med att kompromissa?
Om ni tänker efter tror jag att alla kan komma på ett scenario där man har ställt upp för sin partner och gjort något som man kanske inte är så sugen på, men man gör det för att man älskar/tycker om sin partner och vill att denna skall vara glad och lycklig.
Låt säga att din partner som då i denna text heter "Anna" vill gå och se en opera och hon har två biljetter dit och du får frågan om att följa med. Anna vet om att du inte tycker om opera och hade hellre valt att göra något annat. Men hon frågar dig ändå för det är dig hon vill gå med.
Annas partner som i denna text heter "Daniel" tänker i dem banorna och ställer då upp för Annas skull och följer med henne på operan och även om då Daniel inte gillar operan är det viktigt att han ändå visar Anna att han har kul i hennes närvaro även fast det nu i detta fallet inte var något som Daniel ville göra.
Det här är exakt samma situation om man skulle vända på situationen. I det här fallet vill Daniel se en skräckfilm och Anna vet med sig att hon inte är sugen på någon skräckfilm, men hon lägger sig där och myser med Daniel och kollar på filmen för Daniels skull.

Båda dem situationer som jag skrivit om ovan är sådana situationer som garanterat dyker upp i ett förhållande och då är det viktigt att man visar varandra att man verkligen älskar/tycker om varandra genom att då kompromissa och inte bara göra saker som man själv tycker är roligt fullt ut.
Det är så otroligt viktigt och man vinner otroligt mycket på det i längden.

Jag anser att i ett förhållande bör man kompromissa.
Vad anser du?


Kommentarer
• Johanna

kompromissa ska man helt klart göra men de är inte alltid så lätt... vet ju hur de kan vara men man offrar sig ju såklart när de är nån man verkligen älskar. Man vill inte göra honom/henne besviken eller avundsjuk, och de kan faktiskt vara en riktigt bra anledning till att kompromissa och offra sig. För man vill ju inte att allt ska gå åt helvete så man förlorar den man älskar.

2011-12-01 kl. 21:02:36
http://johannaavvattensta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback