2011-11-30 / - / Skall man berätta?

Publicerat: 2011-11-30 kl. 22:48:07

Hej!

Gårdagens ämne fick ganska bra respons vilket jag är mycket glad för. Även fast kommentarerna var få fick man respons och diskussioner på annat håll. Det var också det som var tanken med själva ämnet. Det finns en bred syn på ämnet otrohet och jag tänker faktiskt skriva vidare om det idag då det dök upp en fråga som för mig först där jag först hade ett glasklart svar, men när jag väl satte mig in i det var det inte lika glasklart.

"Ska man säga till om någons partner är otrogen?"
Bara vid första tanken vill jag säga ja med detsamma, men det jag kommer fram till är att det är olika för olika situationer.
Jag ska försöka förklara hur jag tänker så gott det går.

Vid ett scenario där det handlar om kanske den närmsta vännen, eller låt säga att det i alla fall är en god vän till en. Då anser jag att man skall berätta för den personen om man då verkligen HAR någon form bevis. Det är trots allt en nära vän och då skall man inte slänga ur sig något om man enbart misstänker det.
Anledningen till att jag anser att man skall berätta är att jag tror att man kan skada ens relation med den vännen som man ändå har för att om man "håller" på att man vet så lär man igen det senare på ett negativt vis då det är väldigt lätt för ens nära vän att bli sur/arg/ledsen för att man då inte berättat..

Den gången jag inte anser att man ska säga något är när det handlar om ett par som man kanske vet vilka det är och känner lite lätt, men har ingen sådär kontakt med. Då skall man faktiskt inte enligt mig lägga sig i det utan låta dem samt deras nära kontakter att sköta det. Finns ingen anledning att lägga sig i, i alla lägen.

Självfallet är det en smaksak med det här om man skall berätta eller om man inte ska.. Lita på magkänslan, den brukar ha rätt i många fall!


Kommentarer
• The one and only!

Är det inte upp till den personen som är det att berätta för sin partner? Men om den inte gör det håller jag fullständigt med.

2011-12-01 kl. 06:29:28
• Tommy

Jo i grund och botten är det ju det, men hur ofta blir det egentligen så. Både du och jag vet situationer där man istället för att berätta valt att skydda sig själv istället..

2011-12-01 kl. 06:47:46
http://kanslostark.blogg.se/
• The one and only!

Ja men visst är det så, men borde ju inte vara det. Dock så förstår jag inte syftet med att vara otrogen :S

2011-12-01 kl. 18:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback