2011-11-24 / - / Ett gott skratt förlänger livet!

Publicerat: 2011-11-24 kl. 17:59:44
Hej!

Tänk vad känslor kan förändras. Likaså ens tankar. En dag som var negativ som sjutton kan sluta på ett positivt sett. Ibland älskar jag att man inte vet som kommer att hända och i andra situationer inte..
Rubriken för detta inlägg lyder "Ett gott skratt förlänger livet". Är detta påstående egentligen sant eller är det en klyscha som bara låter bra?

Jadu jag skall inte ta något beslut åt dig, men vi kan alla vara överens över att livet förlängs inte av att skratta. MEN livet blir fantastiskt mycket roligare av att skratta, man gör sig själv på gott humör och sin omgivning hamnar på det viset också på samma humör.
Idag har jag skrattat faktiskt, det har varit roligt och det gör framförallt jobbet mycket roligare. Jag måste nästan få påstå att man inte kan ha bättre arbetskamrater än vad man har för tillfället.
Vi är alla nästan i samma åldrar om vi då skall titta på den avdelningen som jag jobbar på vilket gör det hela betydligt smidigare då man tänker och skojar på nästan exakt samma nivå.

Fick dessutom iklä mig rollen som pådrivare idag vilket jag tycker om vilket också gjorde det hela mycket bättre. Jag trivs i den rollen och jag hoppas att den uppstår flera gånger. Hela gruppen skall ha en stor eloge för arbetet som lades ned idag, framförallt under sista timmen.

Men men, tycker nästan jag skall hålla mig till ämnet. Jag känner mig ganska tömd när det gäller ämnet för tillfället och kommer kanske tillbaka det senare, men känner att jag vill avsluta det med..
Har du någon i din närhet som får dig att må bra och får dig att dra på smilbanden?
Dra dig då till denna personen, personen kommer förmodligen inte göra ditt liv längre, men han/hon kommer göra ditt liv betydligt roligare.

Det är väl lite därför man lever?



Kommentarer
• Johanna

håller me till punkt och prickar! :)Finns inget bättre än att skratta och vra glad! ;)

2011-11-24 kl. 18:07:24
http://johannaavvattensta.blogg.se/
• The one and only!

Den som får mig att må bra bor tyvärr i uppsala och jag befinner mig för närvarande på västkusten men hoppas avståndet mellan oss kan krympa så vi kan träffas oftar, you know who you are baby!



Kyss <3

2011-11-24 kl. 18:47:27
• Lillbrorsan

Gillar kommentaren från " the one and only!"

Tommy got fans!

2011-11-25 kl. 18:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback