2011-11-20 / - / Svartsjuka, Del 3

Publicerat: 2011-11-20 kl. 17:54:55
Hej!

Ni få som ändå har väntat på att läsa del 3 behöver inte vänta längre utan ni skall få läsa den nu.
För att även de som inte har läst någon av delarna skall ha någon aning om vad det hela handlar om så berättar jag det igen.
Som rubriken lyder så är det svartsjuka dessa delar handlar om. Jag skriver lite allmänt om ämnet samt lovade att nämna en personlig erfarenhet av ämnet.

Del 2 slutade med att det kommer att det skulle gå till en gräns. Gränsen kunde säkert många räkna ut skulle komma och det var rent utav tur att det inte redan hade gått för långt.
Jag hade varit jobbig, sur, ledsen och mer eller mindre betett mig som en idiot för att inte lita på tjejen.  Jag fick som sagt ett svar på alla mina meddelanden som skickades och från att gå till att ha ett leende på läpparna så blev man bara ännu mer ledsen.

Hon var trött på att jag alltid skulle vara så svartsjuk och orolig för att något skulle hända. Varför kan du inte bara lita på mig? Det är dig jag tycker om och ingen annan. Hon ville inte att det skulle hända när hon för en gångs skull umgicks med sina vänner eller var ute och festade och inte umgicks med mig. Skulle det hända en gång till så visste hon inte ifall hon orkade mer och att vi då rent utav skulle strunta i det hela för hon ville inte må dåligt tillsammans med någon som hon tyckte om.

Jag läste meddelandet, men svarade inte på det även fast jag ville. Hon hade ganska många poäng i det hon sade och det störde mig lite grann för jag hade hela tiden trott att det var jag som var rätt ute.
Jag lät det bara vara och lät telefonen vara och fick svälja och ta åt mig av det som skrevs och började istället fundera på hela situationen.
Jag märkte själv att situationen hade blivit helt skruvad och jag skulle aldrig vilja att hon skulle bete sig så mot mig.
Den senaste meningen som jag skrev var det som fick mig att verkligen ändra uppfattning över det hela och det fick mig också att acceptera att man i ett förhållande måste ha egentid och inte bara strypa varandra. Enligt mig visar man då att man älskar varandra mer!

Att jag mer eller mindre släppte svartsjukan gjorde att jag och denna tjejen hade ett långt och ett bra förhållande även om det inte höll i längden. Att det inte höll har sina egna anledningar och ingenting som jag kommer gå in på i nuläget, men möjligtvis i framtiden!


Kommentarer
• Sandraa

Hejsan fina du.

Kika gärna in till mig och anmäl dig i en rolig tävlig där din blogg kan bli tipsad framför mina 2000 läsare! :D Anmäl dig här: http://saandriiiee.blogg.se/2011/november/dagens-bloggtips-vinnare-ny-tavling-3.html#comment

2011-11-21 kl. 12:45:25
http://saandriiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback