2011-11-16 / - / Svartsjuka, Del 1

Publicerat: 2011-11-16 kl. 22:35:13
Hej!

Oj oj oj vilket ämne jag släpper löst. Jag tror att ni som läser detta kan läsa inläggs överskriften vilket gör att ni alla inser att jag tar upp ett ämne som jag nästan kan garantera att ALLA på något vis varit inblandade i.
Jag kommer att dela upp det här i olika delar då det finns mycket som går att nämna, jag dessutom att lägga upp en personlig händelse angående detta som var det som fick mig att tänka om när det gäller denna biten.

Svartsjuka är något som jag anser inte är något som är speciellt bra. Alla är vi svartsjuka till en början. Du träffar någon du börjar tycka väldigt mycket om och får ett helt nytt tankesätt. Hon går på den där festen som du egentligen inte vill att hon skulle gå på för tänk (!) om hon är med någon annan?
Du vill såklart att hon skall vara med dig och inte dansa med andra som enbart är ute efter att få omkull henne.
Du ger varken dig eller personen säger dig tycka någon tjänst för båda mår bara dåligt av det. Man måste kunna acceptera att den man vill vara med måste kunna känna att man kan umgås med sina vänner utan att känna någon som helst press eller för all del irritation från den som hon tycker om.
Det slutar bara i en ända stor soppa!

Tänk dig själv? Inte vill du att du ska behöva få dåligt samvete för att du går på den festen som du verkligen har sett fram emot ett tag. Det hämmar ditt sett att bete dig och det hämmar dig från att vara den du själv är.
Jag vill inte behöva känna sådär.. Jag kan bara citera en mening som man fick höra många gånger under grundskolan.
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Den meningen är så fantastisk sann i detta ämne.
Tycker du om någon eller för all del älskar någon, så ska du väl visa att du litar på denna personen och inte tvärtom?

Precis i början av ett förhållande kommer alltid svartsjukan att finnas och det köper jag fullt ut. Man är otroligt rädd för att förlora den personen som man under senaste tiden har öppnat upp sig till och som man tycker fantastiskt mycket om, MEN lägger man inte band på sig själv till en början och sväljer den här svartsjukan så kommer den i längden att tära och åter tära på förhållandet.

Känn efter och var inte så egoistisk!

Kommentarer
• Sandra

Dagens Bloggtips är nu uppe :) Kika in och se om det blev du sötnos! Annars tycker jag absolut att du ska anmäla dig här igen: http://saandriiiee.blogg.se/2011/november/bloggtipsvinnare-ny-tavling-3.html#comment

2011-11-17 kl. 15:18:33
http://saandriiiee.blogg.se/
• Sandraa

Jättekul att du är med i tipsabloggtävlingen!! :D

Glad jag blir.

Hoppas allt är bra med dig, hör av mig imorgon när vinnaren är utsedd,

Ha en bra kväll. Kram Sandra.

2011-11-17 kl. 20:46:56
http://saandriiiee.blogg.se/
• Tommy

Kul att höra! :).

Jo för sjutton allt är bara fint med mig och jag hoppas att det är samma hos dig?

Tack detsamma!

Kram

2011-11-17 kl. 20:49:30
http://kanslostark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback