2011-11-13 / - / Svensson Svensson..

Publicerat: 2011-11-13 kl. 17:05:36
Hej!

Idag är det fars dag och som "present" eller hur man nu skall kalla det, så bjöd jag min pappa på bio tillsammans med min farmor och min lilla syster. Det kändes mycket bättre att göra så än ge han en fjuttig trisslott tycker jag.

Filmen vi skulle se var Svensson Svensson och man får väl säga att man hade ganska låga förväntningar på filmen då många har sagt att den inte skulle vara värd att se. Självklart så måste man ju se den för att bilda sig en egen uppfattning och jag håller med kritikerna till stora delar. Kändes som att det fortfarande var mycket "TV serie" av det hela och inte filmaktigt, men visst den hade sina stunder..

Det var en sak som mina tankar fastnade på under filmens gång och det är det här med när allt tar slut. Många tror ju att ju äldre man blir desto lättare är det att ta farväl eller att göra slut som det heter på ungdoms språk.
I filmen så handlade ju om att Gustav fick ett ultimatum att om han ens tänkte eller pratade fotboll så lämnade hans fru Lena honom, då hon var så trött på att det alltid var fotboll och att det aldrig var någon tid för dem själva.
Det dyker då upp en gammal fotbollslegend och Gustav kan inte hålla sig och börjar prata fotboll, men förklarar också läget för honom för att på så vis kunna göra båda sakerna.

Det hela slutar
med att Lena får reda och haffar honom när han är på en fotbollsmatch och att dem i det skedet går i sär.
Gustav vill inte göra någonting annat än att egentligen sitta i lägenheten och att det just är julafton gör ju inte saken bättre. INGEN ska behöva vara ensam på julafton..
Självklart slutar ju alltid filmer lyckligt och även denna då den hittade tillbaka till varandra igen, men ändå..
Att gå isär är jobbigt för alla inblandade, även då för den som då tar beslutet att göra det.
Många inklusive jag tror att den personen som man varit tillsammans med redan har gått vidare och man själv dras med dem hemska tankarna som man ändå bildar.
Jobbigt för alla åldrar och för alla inblandande när det tar slut, spelar ingen roll om man varit tillsammans 1Månad eller 30År!

Förhållande är svårt, men finns känslorna och kärleken där så blir det så förbaskat enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback