2011-11-12 / - / Glädje är en fin känsla

Publicerat: 2011-11-12 kl. 11:51:18
Hej!

Först och främst vill jag passa på att be om ursäkt för att det ej kom in något inlägg under gårdagen. Blev upp till jobbet vid 07.00 och sen var man inte hemma förrän vid 02.00 efter att ha kollat in idolerna i Läkerol Arena (Gävle).

Att gå på Idol var en julklapp till min lillasyster som är 8 år. Hon hade hört att denna veckan så skulle Idol ut på sin arena turné och då skulle dem börja vara i Gävle som inte ligger allt för långt ifrån där jag är bosatt just nu.
Det hade börjat pratats på hennes skola då vissa hade biljetter dit osv. Självklart var jag inte sen att ta detta som ett ypperligt läge att göra detta till en fin fin julklapp.

Hon blev så otroligt glad den lilla tösen och man blev så glad själv när man märkte på henne hur glad hon blev att hon också fick åka dit och kolla på idolerna och hennes favorit, Amanda Persson.
Väl när vi var på väg dit så är hon så himla taggad och så himla nervös för att det hela ska gå bra. Hon är ju van vid att alltid ha med sig sina föräldrar när hon åker iväg någonstans.

Hon försökte jaga kameran som man blev tillsagd att vinka och applådera till för att man ska kunna vara med i tv. Till sist står bara Andre Zuniga och Amanda Persson kvar som de sista två och alla tjejer inne i salen håller på Andre och min syster på Amanda så ser man hur nervös hon är och bara skriker ut sin glädje när det väl är Amanda som går vidare som sista deltagare.

När allt är över så får jag en kram av henne och hon säger att detta var den bästa dagen i hela hennes liv och som storebror så växer man ett par centimeter av att höra det samt att man nästan blir tårögd :').
Jag älskar dig syrran!

Glädje, vilken fin känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback