2011-11-10 / - / Anledningen bakom den urgamla intervjun

Publicerat: 2011-11-10 kl. 15:38:35
Hej!

Satt och reflekterade lite om intervjun som jag märker att jag kallar "urgammal". Kanske inte är rätt ord egentligen då den bara är 2,5 år gammal, men för min del så är det lång tid känner jag haha..

Ni som inte vet vad för intervju jag pratar om kan se den här,
Intervju om känslor!

Anledningen till varför detta blev av egentligen kan man helt och hållet tacka ett väldigt gammalt ex till mig. Det var precis som om jag hittade mig själv på något vis efter att ha varit fast i en och samma cirkel otroligt länge.
Jag mådde väldigt dåligt och visste inte vad jag ville göra egentligen, allting var tråkigt otroligt jäkla tråkigt..
Då började jag med något som jag har med mig än idag och det är att skriva. Jag skrev och skrev och skrev ner allt jag kände och vad jag kände över hela situationen.
Tillslut när jag väl var färdig så hade det blivit väldigt mycket text och väldigt mycket osammanhängande text vilket jag själv knappt förstod.
Jag märkte att skrivandet hjälpte för efter varje gång jag hade skrivit så hade jag tömt mig på tankar och för en gångs skull lugna ned mig en aning, vilket då var otroligt skönt!

När jag väl hade skrivit
och rättat till en aning så blev det faktiskt en text som jag verkligen var nöjd med. Bad mina närmsta kompisar att läsa för att egentligen få någon form av feedback på om det var något att jobba vidare på eller ej.
Det var förvånansvärt uppskattat och jag kände att jag kunde testa med att få lite feedback från de som skall vara proffs det dem gör, alltså riktiga journalister.
Efter att ha fått förvånansvärt bra respons från nästan samtliga som hörde av sig tillbaka så hörde sig en kvinna från Sydsvenskan av sig som heter Kristin som jobbade för en ungdomstidning där (KAX?) och hon ville göra en intervju med mig.
Kändes först som ett skämt, så fick dubbelkolla det först innan jag sade något och sen var det bara att säga Ja, det skulle ju bli en otrolig häftig upplevelse.

Jag kommer inte ihåg vilken dag det var, men det var ganska kyligt ute och jag hade precis haft fotbollsträning. Intervjun blev gjord på ett par timmar och sen var det bara att invänta resultatet på vad som skulle bli ett väldigt lyft för mig på ett personligt plan.
Det var också det här som gjorde att man någonstans långt där inne vill bli journalist.

Skriva har hjälpt mig mycket, väldigt mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback