2011-11-09 / - / Kan killar visa känslor?

Publicerat: 2011-11-09 kl. 13:46:20
Hej!

Fortfarande dålig och är hemma idag igen från jobbet.. Denna gången med en annan slags sjukdom vilket vi inte ska gå in på haha..
Har fortfarande inte fått någon napp på blogg designare, om du kan eller vet någon som kan hjälpa till med det, så be dem höra av sig till mig! :)

Men nu.. Till rubriken som lyder "Kan killar visa känslor?"
Känns som att det är något som krävs tas upp till någon form av diskussion. Killar ska ju vara så hårda och tuffa utåt och inte visa några som helst känslor för då är man "tjej" eller "homosexuel".
Saken är den att det är vi själva som får det att bli såhär, människan är ett flockdjur och är det en som börjar med någonting så är det lätt att man hänger på för att inte känna sig utanför.
Jag vågar nästan påstå att killar har lika mycket känslor att visa som tjejer, eller har jag fel?

Om vi ska ta när ett förhållande tar slut som ett exempel,

Där blir det lätt att man som kille ska bita ihop och verkligen bara visa att "jag bryr mig inte" även fast man menar tvärtom. Det stör mig en del att det ska behöva vara så och det handlar ju enbart om vilken image man vill visa ut mot sina vänner som i sin tur har visat den imagen tillbaka..
Jag säger inte att alla är likadana, men varför är det inte okej för en kille att börja gråta för att man förlorar något/någon man älskar/älskat?
Varför är det inte okej att berätta för sina vänner att man saknar denna personern och att den betydde väldigt mycket för en?

Man kan rada upp
en del frågor i området varför, men känns bara onödigt då jag tror alla som läser detta förstår vad jag menar.
Jag känner att jag nästan vågar påstå att de som verkligen vågar visa sina känslor mot vem som helst är den som är tryggast i sig själv och oftast den som kommer starkast ur hela situationen efteråt!
För man behöver visa känslor, kroppen mår bra av det!

Gråt, gråt ut!
De som då inte accepterar dig är enligt mig inte någon sann vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback